Nu har det hänt igen, körde en kastrull lite för hårt på gasspisen… De som känner mig bra sen tidigare vet att jag har haft den något udda förmågan att lyckas glömma kastruller på plattan. Detta oftast beroende på att jag hamnar i telefonen, somnar framför tv:n (bästa stället att sova) eller helt enkelt bara glömmer bort det.

Några exempel: En gång i Borlänge glömde jag mitt makaronkok på spisen då jag gick till skolan. Kom dock på det under föreläsningen att det nog fortfarande var igång så lyckades undvika en liten lägenhetsbrand… Under en period i Stockholm brände jag upp 3 stycken på 2 månader, efter det så körde jag alltid med en klocka som ringde efter 8 minuter så att jag inte skulle glömma det.

Den har jag dock inte här så efter att ha börjat koka upp vatten till mina makaroner så ringde telefonen, pratade ett tag och sedan hamnade jag vid datorn. Gick in i köket då jag började bli rejält hungrig och kunde konstatera att jag kokade vatten. Iallfall var det vatten i kastrullen för 20 minuter sedan. Nu glödde den rött och knoppen på locket hade smält ner en centimeter… Bara att slå av gasen och kunde konstatera att skulle det bli någon mat är det bara att kila ut och beställa…

The ones that know me from before know that i have a strange habit that is burning saucepans on the stove. This usually since i end up falling asleep, speaking on the phone or just forgets about it. Had a time in Stockholm where i actually burned 3 saucepans in 2 months, after that i always set an alarm everytime i cooked something.

Unfortuanetly i dont have the timer here in China so after starting to oil water for some macaroni the phone rang and I ended up speaking for a while. After that i ended up by the computer before i got to hungry and went into the kitchen to find my now read saucepan that used to be boiling water (20 minutes ago)… The handle of the saucepan had been melting a bit so just to turn off the heat before i went out for dinner…