I lördags blev det go-cart med Musade och Adenan i klassen samt några av deras vänner. Musade hade även fått tag på Fransisca som gick i vår klass förra terminen så blev lite klassracing. Stället låg nära IKEA men var lite svårt att hitta så fick lov att ringa dit så att någon kunde förklara för taxin vart han skulle köra.

Var förhållandevis dyrt men vi köpte ett paket med 50 racebiljetter för 4000 yuan som vi delade vilket gjorde att jag fick 6 stycken till en kostnad av 500 yuan. Dock hade Musade som var organisatör det väldigt svårt att räkna och fick det bara till att jag och Fransisca skulle ha 5 var. Undrade verkligen hur det skulle gå då tanken är att han ska läsa till ingenjör men vi fick iallfall våra biljetter efter att havisat honom de enkla beräkningarna några gånger.

Skrev upp oss för 2 race var till att börja med då vi tänkte att det skulle vara lagom med en paus sen för att ta ett eller två till. Hamnade i samma race som Adenan och Fransisca. Visade sig snabbt att Adenan var väldigt grym på go-cart men jag var inte mycket sämre, dock fick han bästa varvtiden tätt följt av mig med 3/10 sekund. I det andra heatet där Musade tävlade var flera ltie sämre vilket gjorde att de får som kunde köra fick kryssa mellan bilarna så var skönt att vara i det racet där det gick undan.

I nästa heat blev det återigen jämnt mellan mig och Adenan men denna gång lyckades jag vinna vilket var väldigt skönt innan det var dax för paus. Var rejält hungrig men fanns inte mycket mer än några smaklösa strips som fick stilla den värsta hungern. Blev dock lite fel i planeringen vilket gjorde att vi skulle vänta 14 heat som efter lite beräkning skulle vara över hundra minuter så då vi konstaterade att det fortfarande var över en timme kvar då vi hade käkat så blev det att skippa resten och åka hem. Får bli att köra lite en annan gång istället.

Last saturday me, Fransisca, Musade, Adenan and some of their friends went to drive go-cart in a place located near IKEA. After some discussions i ended up in the same race as Adenan and Fransisca. Soon it showed that Adenan got a really good speed and he won our race but i was not far behind so after seeing Musade and some of his friends race it was time for us again. This time i managed to beat Adenan and as always its nice with a victory.

Since its kind of expensive to drive only one ticket we bought a lot and shared the cost so after having a break we planned to start again. But since it ended up being to much waiting we cancelled the rest and will go another time.