Fick en bitter överraskning idag då jag skulle ta cykeln till tunnelbanan, den fanns inte utanför porten så hjärnan gick genast på högvarv för att försöka komma på om jag skulle ha råkat glömma den då jag var någonstans. På vägen till tunnelbanan (gående och bitter) kollade jag vid mataffären samt mina två vanliga parkeringsställen i Xizhimen om den skulle vara där men tyvärr kunde jag inte hitta den.

Efter att ha varit ute några timmar för att träffa ett par grannar från Stockholm (alltid trevlig att hålla en svensk konversation) som var här i Peking på semester blev det att fortsätta leta. Kollade förbi stället där jag stannade och handlade lunch igår om jag mot förmodan skulle ha promenerat tillbaks från det men tyvärr fanns den inte där heller. Så vad det verkar får jag helt enkelt ta mig iväg till Carrefour imorgon och köpa en ny. CArlos har spanat in att de skall ha väldigt billiga cyklar där i likhet med den jag hade så kan nog bli bra.

Got a bitter surprise this morning when i was about to leave and meet my neighbours from Stockholm. I couldnt find my bike so on the way to the subway (walking…) i checked all the standard places that i usually park at but it couldnt be found. Continued my search when i got got back but it was nowhere to be found so it seams like i have to go to Carrefour tomorrow to buy a new one. Its impossible för me to survive without my bicycle so i need a new one.