Dödssjuk
Posted by LimaPerNov 6
Tillslut inträffade det ofrånkomliga, igår natt fick jag feber och kände mig rejält yr så har blivit sängen sedan dess. Kan väl säga att det inte var helt oväntat då de inte slagit igång värmen och alla sitter och fryser då man har lektion samt att det är rejält kallt då man skall sova.
Får väl se hur länge det håller i sig men normalt då jag blir kass i halsen under vintern brukar det ju hålla i sig fram till midsommar men får väl hoppas att det går äver lite fortare iår. Iallafall så att man kommer igång och kan göra saker, kan väl räkna med att jag är lite snuvig under vintern men vill inte vara sängliggande.
HAr testat lite kinesiskt husmorsrecept som består av varmt vatten med socker, ngt som liknar torkade nypon samt nån väldigt kryddstark rotfrukt. Inte det godaste men kan ju hoppas att det hjälper samt att jag även tuggar nån okänd medicin… Om det är nån som har något bra tips hur man snabbast kommer igång igen så är det bara att säga till. Har inte direkt tid att vara sängliggande då jag hade hoppats hinna med att svara på endel mail som jag fått senaste tiden samt komma ikapp med lite jobb som jag har liggande beroende på att jag har haft tentaperiod. Behöver även skriva några rader om de senaste dagarnas äventyr, i onsdags var jag på Olympiastadion men det kommer det ett separat inlägg om då jag är i bättre skrivform.
Idag får jag även mitt första besök från Sverige vilket skall bli riktigt trevligt, dock är jag ju inte den bästa guiden för tillfället men ska väl kunna kvickna till inom några dagar.
Yesterday evning i got a cold, not totally unexpected since its very cold in class and in the room. I got fever and feel a bit dizzy, hopefully it wont stay to long since i have a lot to do in school, some work, mailing and other daily things. Have tried some chinese medicine and hopefully it will help so i will be back on my feet after the weekend.
No comments